مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 بهمن 1400 ساعت 12:122022-02-15اجتماعي

ابرشهر آلوده ایران در پیچ و خم اجرای طرح کاهش آلودگی هوا


اراک؛ شهر اراک از ابتدای سال جاری تاکنون 155 روز آلوده را پشت سر گذاشت و مردم این شهر خاکستری ترین سال آب و هوایی را در طول دو دهه اخیر پشت سر گذاشتند و در آلوده ترین روزها نفس کشیدند.

امسال میزان آلودگی هوای اراک به گونه ای بود که مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در مراسم برنامه روز ملی هوای پاک با اشاره به حجم آلودگی هوای این شهر، طی سخنانی اظهار کرد: چندسال است که برای بررسی وضعیت هوای پاک و مقایسه استان های مختلف سامانه وجود دارد و از میان استان ها وضعیت اراک چهار برابر بدتر شده است.

اراک ابر شهر آلوده کشور اراک در سال 1400 در حالی به گفته رییس شورای اسلامی شهر،  ابر شهر آلوده ایران بوده که انتظار می رفت پس از گذشت 14 سال از تصویب طرح جامع کاهش آلودگی هوا، دیگر خبری از آلودگی در آن نباشد!  تهیه پیش نویس طرح جامع کاهش آلودگی هوا 21 خردادماه سال 85 بود که معاون فنی وقت اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در نشست اعضای کارگروه محیط زیست و آمایش سرزمین از تهیه و تدوین پیش نویس طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک به عنوان یکی از هشت شهر آلوده کشور خبر داد.

  حمیدرضا جلالوندی پس از اعلام خبر تهیه پیش نویس این سند اظهار کرده بود: این پیش نویس به دنبال سفر استانی هیات دولت به این منطقه تهیه شده و قرار است با ارائه به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابرشهر آلوده ایران در پیچ و خم اجرای طرح کاهش آلودگی هوا

ابرشهر آلوده ایران در پیچ و خم اجرای طرح کاهش آلودگی هوا