مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 بهمن 1400 ساعت 18:222022-02-15سياسي

اختتامیه همایش پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس کشور در بندر ماهشهر


مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: اولین همایش پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس کشور که با شرکت 17 استان در بندرماهشهر برگزار شد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، مصطفی پورعلی مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در این مراسم اظهار کرد: اولین همایش پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس کشور که با شرکت 17 استان در بندرماهشهر برگزار شد، با ارائه آثاری در حوزه پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس کشور به کار خود خاتمه داد.

وی افزود: در این مراسم ضمن بررسی آثار ارائه شده از سراسر کشور، تعدادی از پرونده های پاسداری آثار ناملموس مورد تایید قرار گرفت.

رضا سجودی، سرپرست مرکز منطقه ای میراث ناملموس و عضو رسمی شورای ملی ثبت آثار ناملموس میراث فرهنگی کشور و نماینده یونسکو در ایران نیز با اشاره به جنبه آموزشی این همایش اظهار کرد: تنوع زیاد پرونده های بندرماهشهر و ترویج دانش سنتی حوزه های صیادی به عنوان شیوه پایداری که با شرایط اقلیمی تناسب دارد، از جنبه های مثبت این همایش بود.

ثبت 21 اثر فرهنگی بندر ماهشهر فریدون بندری فرماندار بندرماهشهر در حاشیه این همایش فرهنگ بندر ماهشهر را یک فرهنگ معیار عنوان کرد و گفت: دو شاخصه مهم فرهنگ معیار، هض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختتامیه همایش پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس کشور در بندر ماهشهر

اختتامیه همایش پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس کشور در بندر ماهشهر