مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 09:272022-02-16اقتصادي

روند نزولی استفاده از سم کشاورزی در چهارمحال و بختیاری


مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: استان ما به خاطر شرایط جغرافیایی در برابر ورود برخی آفات قرنطینه است که این مهم موجب کاهش استفاده از سم در باغات شده است.

- ، با اشاره به شرایط جغرافیایی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: استان ما در برابر ورود برخی آفات درختان میوه دانه دار قرنطینه است که این مهم موجب کاهش استفاده از سم در این استان شده است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف سم در کاهش یا افزایش کیفیت میوه تولیدی تأثیر گذار است، عنوان کرد: برای از بین بردن این آفات در دیگر استان ها سالانه پنج بار سم پاشی باغات انجام می شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: عدم استفاده سم در استان موجب بالا رفتن کیفیت میوه تولیدی و افزایش سلامت محصولات باغی در استان شده است.

شبانی با بیان اینکه مصرف سم در چهارمحال و بختیاری روند نزولی داشته است، تصریح کرد: مصرف سم در پنج سال گذشته در استان 180 تن بوده که این مهم به 132 تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه میزان سم مصرفی در چهارمحال و بختیاری 180 گرم در هکتار است، ادامه داد: این در حالی است که میزان استفاده از سم در کشور بیش از 800 گرم در هکتار است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: افزایش سلامت محصولات در استان موجب شده که خرید میوه های تولیدی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند نزولی استفاده از سم کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

روند نزولی استفاده از سم کشاورزی در چهارمحال و بختیاری