مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 09:472022-02-16بين الملل

اقلیم کردستان عراق حکم دادگاه فدرال را غیرقانونی خواند


ماده 112 قانون اساسی عراق که حق اقلیم کردستان برای استخراج و توسعه نفت و گاز منطقه را به رسمیت می شناسد، تصریح می کند که عرصه نفت و گاز در انحصار دولت فدرال نیست.

- اقلیم کردستان عراق حکم دادگاه فدرال را غیرقانونی خواند ماده 112 قانون اساسی عراق که حق اقلیم کردستان برای استخراج و توسعه نفت و گاز منطقه را به رسمیت می شناسد، تصریح می کند که عرصه نفت و گاز در انحصار دولت فدرال نیست.

حکم دادگاه عالی فدرال عراق مبنی بر تحویل درآمد های نفتی اقلیم کردستان این کشور به بغداد، واکنش و انتقاد مقامان و دولت این منطقه را به همراه داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شفق نیوز، دولت اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای حکم دادگاه عالی فدرال مبنی بر ضرورت تحویل درآمد های نفتی اقلیم به بغداد را ناعادلانه و مغایر با قانون اساسی این کشور خواند.

دولت اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که این تصمیم ناعادلانه، مغایر با قانون اساسی، مغایر با حقوق اساسی متعلق به اقلیم کردستان عراق و غیرقابل قبول است و دادگاه فدرال باید تحقیقات گسترده تری انجام می داد و به خواسته های اقلیم رسیدگی می کرد.

در این بیانیه آمده است: ماده 112 قانون اساسی عراق که حق اقلیم کردستان برای استخراج و توسعه نفت و گاز منطقه را به رسمیت می شناسد، تصریح می کند که عرصه نفت و گاز در انحصار دولت ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقلیم کردستان عراق حکم دادگاه فدرال را غیرقانونی خواند

اقلیم کردستان عراق حکم دادگاه فدرال را غیرقانونی خواند