مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 11:022022-02-16بين الملل

پارلمان فرانسه لایحه عذرخواهی از حرکی های الجزایر را تصویب کرد


پارلمان فرانسه سه شنبه قانون درخواست بخشش از حرکی های الجزایر (الجزایری هایی که در صف نیروهای فرانسه و علیه انقلاب آزادیبخش الجزایر جنگیدند و بعد از شکست فرانسه رها شدند) را تصویب کرد.

- پارلمان فرانسه لایحه عذرخواهی از "حرکی های" الجزایر را تصویب کرد پارلمان فرانسه سه شنبه قانون درخواست بخشش از"حرکی های" الجزایر (الجزایری هایی که در صف نیروهای فرانسه و علیه انقلاب آزادیبخش الجزایر جنگیدند و بعد از شکست فرانسه رها شدند) را تصویب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شبکه یورونیوز اعلام کرد، پارلمان فرانسه سه شنبه قانون درخواست عفو از حرکی های الجزایر را تصویب کرد؛ این مسئله اجازه می دهد تا غرامت هایی به برخی خانواده های آن ها پرداخت شود.

این لایحه در حقیقت ترجمان حقوقی سخنرانی 20 سپتامبر امانوئل ماکرون ، رییس جمهور فرانسه در کاخ الیزه و در حضور نمایندگان گروه موسوم به حرکی های الجزایر و آزمونی برای فرانسه در مواجهه با تراژدی حرکی ها است.

حَرْکی ها شبه نظامیان الجزایری بودند که در جنگ الجزایر، کنار ارتش فرانسه با استقلال طلبان جنگیدند.

طی جنگ آزادی الجزایر در دوره استعمار فرانسه در سال 1830 تا 1962 حدود 200 هزار تن از حرکی های الجزایر به عنوان نیروی کمکی ارتش فرانسه به عضویت گرفته شدند و در پایان جنگ ده ها هزار تن از آن ها به هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارلمان فرانسه لایحه عذرخواهی از حرکی های الجزایر را تصویب کرد

پارلمان فرانسه لایحه عذرخواهی از حرکی های الجزایر را تصویب کرد