مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 11:072022-02-16اقتصادي

ایران به زمره تولید کنندگان دستگاه «الکتروشوک قلبی اتوماتیک»پیوست


مدیر عامل صنایع الکترونیک وزارت دفاع گفت: تنها 9 شرکت توان تولید دستگاه الکتروشوک قلبی را دارند و صنعت تجهیزات پزشکی صاایران به عنوان دهمین شرکت دنیا به زمره تولید کنندگان این محصول پیوست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، امیر دریادار رستگاری مدیر عامل صنایع الکترونیک وزارت دفاع در آیین افتتاح دومین نمایشگاه بومی سازی قطعات الکترونیکی و میکروالکترونیکی و رونمایی از دو دستگاه الکتروشوک قلبی اتوماتیک و پروتز مفصل زانو ساخت متخصصان شرکت صاایران وزارت دفاع، گفت: در حال حاضر 9 شرکت در دنیا مشغول به تولید این دستگاه هستند که صنعت تجهیزات پزشکی صاایران به عنوان دهمین شرکت دنیا به زمره تولید کنندگان این محصول فناورانه پیوسته است.

وی با بیان اینکه کشور به حدود 5 هزار دستگاه الکتروشوک در سال نیاز دارد، افزود: این دستگاه در مراکز عمومی نظیر ایستگاه های مترو، ورزشگاه ها، سینماها، مراکز بزرگ خرید، فرودگاه ها و سازمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت اتوماتیک می تواند یک فرد عادی و فاقد تخصص های پزشکی را راهنمایی کرده تا به بیمار دچار ایست قلبی کمک نماید.

مدیر عامل صاایران همچنین در خصوص رونمایی از نخستین پروتز مفصل زانو که توسط متخصصان صنعت پزشکی سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است، گفت: سالانه در ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران به زمره تولید کنندگان دستگاه «الکتروشوک قلبی اتوماتیک»پیوست

ایران به زمره تولید کنندگان دستگاه «الکتروشوک قلبی اتوماتیک»پیوست