مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 15:022022-02-16سياسي

تلاش برای کاهش جمعیت زندانیان در دستور کار است/ استفاده از احکام جایگزین در محاکم


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشستی با غلامعلی محمدی رییس اداره زندان های کشور، با تبریک و آرزوی توفیق در منصب جدید در خدمت به نظام و جامعه هدف، اظهار کرد:  زندانیان شهروندانی هستند که به دلیل مختلف در شرایطی قرار گرفتند تحت نظر یا در زندان بسر می ببرند و خدمت به اینها نیز بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه از شاخصه های حقوق بشری، حقوق زندانیان و نوع رفتار حکومت به زندانیان است، گفت: اصل در انسان آزادی است، محبوس بودن انسان استثنا است و این استثنا باید حداقل و دارای بازدارندگی، سازندگی و همراه با اصلاح باشد.

*ضرورت مجازات جایگزین این مسؤول با تاکید بر ضرورت مجازات جایگزین، خاطرنشان کرد: برخی قضات در این زمینه ابتکار خوبی دارند، احکام جایگزین باید کارشناسی، حساب شده و متناسب با شرایط فرد باشد.

وی با بیان اینکه سازندگی، نکته مهم است، افزود: هدف ما در حبس کار فرهنگی است که تغییر در وجود آنان قابل لمس باشند؛ به جای اینکه بترسند متحول شوند و متوجه شوند راه شان اشتباه بود.

*لزوم انجام کارهای فرهنگی در زندان نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر لزوم انجام کارهای فرهنگی در زندان، خاطرنشان کرد: در این مسیر بحث آموزش باید مورد توجه قرار گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای کاهش جمعیت زندانیان در دستور کار است/ استفاده از احکام جایگزین در محاکم

تلاش برای کاهش جمعیت زندانیان در دستور کار است/ استفاده از احکام جایگزین در محاکم