مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 18:022022-02-16اقتصادي

توزیع برنج تا پایان ماه مبارک رمضان


با توجه به سیاست های دولت در خصوص کنترل قیمت ها اقدامات و عملیات اجرایی توزیع برنج وارداتی از بیستم دی ماه در کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حجت براتعلی با اعلام اینکه از ابتدای دی ماه تاکنون مقدار 170 هزار تن برنج وارداتی توسط دولت در اختیار شبکه های مختلف عرضه و قابل دسترسی مردم قرار گرفته، افزود: تامین برنج برای عرضه در بازار تا بعد از ایام نوروز و پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی در خصوص موجودی و امکانات کشور در قالب ذخایر راهبردی دولت و بخش خصوصی اعلام کرد: هیچگاه ذخایر کشور به این مقدار نبوده و هیچ گونه کمبودی در خصوص ذخایر راهبردی کشور نداریم.

براتعلی افزود: همچنین در 6 ماهه اول سال، 528 هزار تن برنج وارداتی توسط بخش خصوصی از گمرک ترخیص و وارد شبکه توزیع شده است.

وی مجموع ترخیص برنج توسط بخش خصوص را تاکنون حدود 900 هزار تن دانست.

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: نیاز سالانه برنج کشور 3 میلیون و 200 هزار تن است که امسال به دلیل خشکسالی ما حدود 10 درصد کاهش تولید داشته ایم و نیازمند واردات 1 میلیون و 400 هزار تن واردات برنج بوده ایم.

وی تاکید کرد: با وجود واردات برنج ما هیچ گونه مشکلی در خصوص تامین نیاز بازار تا پایان ماه مبارک رمضان نداریم ضمن اینکه روند واردات د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع برنج تا پایان ماه مبارک رمضان

توزیع برنج تا پایان ماه مبارک رمضان