مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 18:522022-02-16فرهنگي

ثبت 3 اثر میراث فرهنگی کاشان در فهرست آثار ملی ناملموس


رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاشان از ثبت 3 اثر میراث فرهنگی ناملموس این شهرستان در فهرست آثار ملی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کاشان، مهران سرمدیان، رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاشان با بیان اینکه 3 عنصر میراث فرهنگی ناملموس کاشان  در فهرست آثار ملی ثبت شد، اظهار کرد: مطالعه، مستندنگاری، تدوین و جمع بندی پرونده های ثبتی سه اثر آداب تعزیه مشکات، آداب ختم سی پاره قرآن در جوشقان قالی وصابون سازی قمصر توسط واحد مردم شناسی این اداره انجام گرفته که پس از بررسی در شورای ثبت و حرایم استان به اداره کل ثبت آثار ارسال شده بود که در جلسه شورای ملی ثبت میراث فرهنگی ناملموس کشور که در ماهشهر  برگزار شد، به ثبت رسیدند.

  وی افزود: کاشان باتوجه به سابقه تاریخی و فرهنگی آن، سرشار از عناصر میراث فرهنگی ناملموس است که ثبت هر کدام از آنها مستلزم پژوهش، مطالعه میدانی و مستندنگاری است.

سرمدیان با بیان اینکه تاکنون 38 اثر میراث فرهنگی ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، گفت: آیین توغ شیخ رضا، آداب ختم سوره انعام کامو، آداب خواستگاری و عروسی برزک، مهارت پخت خورشت چغاله بادام، مهارت پخت سوهان میرزا حسینی، مهارت پخت باقلوای کاشان و مهارت سفره بافی کامو از جمله عناصر فرهنگی ناملموس هستند که مطا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 3 اثر میراث فرهنگی کاشان در فهرست آثار ملی ناملموس

ثبت 3 اثر میراث فرهنگی کاشان در فهرست آثار ملی ناملموس