مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 بهمن 1400 ساعت 09:022022-02-17سياسي

تعقل، اصلی مهم در حیات طیبه حضرت زینب(س)


یکی از مهم ترین ویژگی های علمی حضرت زینب(س) اندیشه ورزی و تعقل است که بیشتر در لقب عقیله که در لغت به معنی گرامی ترین و بزرگوارترین بانو است تبلور پیدا کرده و عقیله عنوانی است که هاشمیان در یادکرد حضرت از آن استفاده می کردند به عنوان .

- ایسنا/قم طباطبایی بیان کرد: یکی از مهم ترین ویژگی های علمی حضرت زینب(س) اندیشه ورزی و تعقل است که بیشتر در لقب عقیله که در لغت به معنی گرامی ترین و بزرگوارترین بانو است تبلور پیدا کرده و عقیله عنوانی است که هاشمیان در یادکرد حضرت از آن استفاده می کردند به عنوان مثال ابن عباس وقتی می خواستند از ایشان حدیثی نقل کنند حضرت را با عنوان عقیله ما خطاب می کردند.

دکتر معصومه سادات طباطبایی استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به جایگاه علمی حضرت زینب (س) بیان کرد: در خصوص مباحث علمی و جایگاه علمی حضرت زینب (س) باید به این نکته توجه کنیم که حضرت زینب در عین اینکه شخصیتی بصیر و شجاع و توانمند بودند و در مسائل اجتماعی و سیاسی در بالاترین حد ممکن نقش آفرینی می کردند اهل علم و دانش هم بودند.

وی با بیان اینکه شخصیت حضرت زینب (س) از ابعاد مختلف قابل بررسی است، یادآور شد: حضرت زینب (س) از بانوان اثرگذار در تاریخ اسلام به شمار می روند که نقش مهمی در ثمر بخشی قیام عاشورا داشتند امّا به این دلیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعقل، اصلی مهم در حیات طیبه حضرت زینب(س)

تعقل، اصلی مهم در حیات طیبه حضرت زینب(س)