مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 بهمن 1400 ساعت 10:272022-02-17سياسي

نسلی که تحولات هزار سال را در 20 سال دید!


هم محاسبه با چرتکه و هم با ماشین حساب پیشرفته تبلت مان.

فکر می کنید پشت این مسیر طی شده چند سال راه است؟ از آن چرتکه تا این تبلت با محاسبه روند تقریبا یکسان و کم فراز و فرود تاریخ جهانی می بایست لااقل هزارسالی به درازا می کشید - عصر ایران؛ رضا شاه ملکی- چشمم به نامه ای افتاد از رفیقی شفیق که همچنان با هم در ارتباط ایم.

تاریخ ارتباط من و این دوست اماتحولات بسیار از سر گذرانده ! نامه ای بود ساده و تنها حاوی احوال پرسی و شرح روزگار خود و دعا وثنا به جان بنده ! فکر می کنید صحبت از چند سال پیش است؟! لابد اگر نوجوانی خواننده این یادداشت باشد مطلب را متعلق به سی چهل سال پیش می داند.

نه، به جان خودم که از ارسال نامه تنها 15 سال گذشته وما تا همین چندی پیش برای احوال پرسی برای هم نامه می نوشتیم و تمبری می چسباندیم و به دست پست می رساندیم، باشد که باز بینیم دیدار آشنا را… و من شک دارم نوجوانان و جوانان امروز هرگز نامه نوشتن یا دریافت کردن نامه، آن هم به قصد احوال پرسی را تجربه کرده باشند و تجربه هم نخواهند کرد.

شتاب دگرگونی ها در روزگار ما بیش از همه ادوار تاریخ بشر است.

به قول باستانی پاریزی گاهی یک نمونه از تحولات روزگار خود ما را اگر مورخی مانند بیهقی می خواست ببیند چه بسا باید 1000 سال منتظر می ماند! گاهی که برای نوجوانی صحبت از همین ده - ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسلی که تحولات هزار سال را در 20 سال دید!

نسلی که تحولات هزار سال را در 20 سال دید!