مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 بهمن 1400 ساعت 10:372022-02-17اقتصادي

لزوم تامین آب صنایع از بازچرخانی پساب های شهری و صنعتی


استاندار فارس با اشاره به اهمیت بازچرخانی و بازیابی آب در صنعت گفت: در چهار سال آینده باید آب مصرفی صنایع صرفا از بازچرخانی پساب های شهری و صنعتی تامین شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای راهبردی آب استان فارس، گفت:  هیچ چیز نباید موجب شود که آیندگان تصمیمات و اقدامات امروز ما را قضاوت کرده و ما را نفرین کنند.

وی افزود: برای صرفه جویی آب در بخش کشاورزی دو اقدام اساسی باید انجام شود.

یک اصلاح الگوی کشت و افزایش بهره وری و دیگری اصلاح کانال های آب و زهکشی های اصولی با هدف ارتقاء و بهره وری آب در حوزه کشاورزی.

ایمانیه همچنین به اعتبارات محدود استانی در حوزه آب اشاره کرده و استفاده از پتانسیل بخش های خصوصی و سرمایه گذاری در این حوزه را برای حل این معضل بزرگ در استان ضروری دانسته و ادامه داد: همانند کشورهای توسعه یافته برای مدیریت و مصرف هر قطره از آب برنامه داشته داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث تامین و مصرف آب، انتقال آب و حتی فرهنگ مصرف آن باید همانند اقدامات ارزشمندی که در زمینه نقشه راه معادن، برنامه جامع کشاورزی و باغداری و سایر طرح های دیگر برنامه جامع پنج ساله در زمینه آبخیزداری و آبخوان ها، سدها، پساب، چاه ها و قنات و همچنین مصرف خانگی داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تامین آب صنایع از بازچرخانی پساب های شهری و صنعتی

لزوم تامین آب صنایع از بازچرخانی پساب های شهری و صنعتی