مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 بهمن 1400 ساعت 10:422022-02-17اقتصادي

صادرات 9 میلیون دلاری صنایع دستی گیلان


معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان با اشاره به افزایش قابل توجه صادرات محصولات صنایع دستی در گیلان گفت: بر اساس آمار از سوی گمرک صادرات صنایع دستی از 1.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، فرزاد رشیدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شیوع کرونا تاثیری در کاهش صادرات محصولات صنایع دستی در گیلان نداشته است، اظهار کرد: گیلان به لحاظ تولید محصولات صنایع دستی دارای ظرفیت بسیار خوبی بوده هر ساله بخشی اعظمی از این محصولات به خارج از کشور صادر می شود.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه صادرات محصولات صنایع دستی در گیلان افزود: بر اساس آمار از سوی گمرک صادرات صنایع دستی از 1.

8 میلیون دلار در سال 98 با رشد چند برابری به 9.

6میلیون دلار رسیده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان نقش ثبت جهانی قاسم آباد در افزایش صادرات را مهم دانست و گفت: بخش عمده از این موفقیت مدیون ثبت جهانی قاسم آباد است که برند صنایع دستی استان گیلان را بسیار پررنگ تر کرده و زمینه صادرات خوبی فراهم ساخته است.

رشیدی، با تاکید بر لزوم توجه به کشورهای عضو اوراسیا در صادرات محصولات صنایع دستی بیان کرد: تاکنون 30 محصول صادراتی در تعرفه گمرک برای صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا قرار دارند لذا بسیار امیدوارم این مهم در خصوص محصولات صنایع دستی هم فراهم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 9 میلیون دلاری صنایع دستی گیلان

صادرات 9 میلیون دلاری صنایع دستی گیلان