مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 بهمن 1400 ساعت 10:522022-02-17سياسي

عربخالقی: اگر می خواهید مداحی اصلاح شود به نوحه سرایان توجه کنید


محسن عربخالقی شاعر و نوحه سرا و مداح اهل بیت(ع) گفت: بارها به آقایان مسئول گفته ام که اگر می خواهید اوضاع مداحی کشور درست شود، چشمه نوحه سرایان هستند؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، گردهمایی نوحه سرایان و نغمه پردازان کشور به میزبانی کارگاه نوحه خوشدل در شهر مقدس قم برگزار شد.

در این برنامه که با حضور جمعی از نوحه سرایان شاخص، اعضای حلقه های نوحه کشور و جوانان مستعد شهرستانی در عرصه سرایش نوحه، در بنیاد فرهنگی امامت برپا شد، درباره مسائل و دغدغه های مربوط به نوحه سرایی، مباحث و گفتگوهای مفصّلی شکل گرفت.

حجت الاسلام بندانی نیشابوری، سیدمهدی حسینی رکن آبادی، مهدی سلحشور،  محسن عربخالقی، سید مهدی حسینی و سید رضا نریمانی مهمانان این گردهمایی بودند.

چرا بیان روضه گودال انقدر رواج پیدا کرده است؟ حجت الاسلام بندانی نیشابوری در این گردهمایی با اشاره به آداب نوکری آل الله اظهارداشت: شاعران قدیم با قلم و کاغذِ خمس داده شده، با وضو و رو به قبله و با ذکر و توسل، برای اهل بیت علیهم السلام شعر می سرودند.

مطالعه و پژوهش شاعران در منابع دینی واجب است.

شعر و نوحه چقدر باارزش می شود وقتی بتوان کنار هر بیت از آن به آیه ، حدیث، روایت یا فضیلتی از اهلبیت علیهم السلام اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربخالقی: اگر می خواهید مداحی اصلاح شود به نوحه سرایان توجه کنید

عربخالقی: اگر می خواهید مداحی اصلاح شود به نوحه سرایان توجه کنید