مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 بهمن 1400 ساعت 12:122022-02-17اقتصادي

راز پیشرفت چینی ها در حوزه کشاورزی چیست؟


صنعت کشاورزی مهمترین بخش اقتصادی کشورهای مختلف است که توسعه و بروزرسانی عوامل موثر در این بخش می تواند سبب پیشرفت روز افزون بخش کشاورزی هر کشوری شود.

- چین از جمله کشورهایی است که از فناوری های مختلف برای توسعه بخش کشاورزی خود استفاده کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از چاینادیلی، کشاورزی هوشمند (Smart farming) که طی آن از فناوری های مدرن برای مدیریت فعالیت های کشاورزی استفاده می شود، کار کشاورزان را تسهیل می کند و سبب می شود تا در هر شرایطی بهترین بازدهی را داشته باشند.

به عنوان مثال، یک باغ پرتقال در شهرستان زیگوی استان هوبی چین، مجهز به برنامه ای است که به طور خودکار اطلاعات مربوط به آب و هوا و رطوبت خاک را جمع آوری می کند.

این برنامه همچنین از دستگاه های ادغام شده با اینترنت اشیا(مانند کامیون ریلی خودران که برای حمل پرتقال استفاده می شود) نیز استفاده می کند.

اینترنت اشیا به معنای ارتباط حسگرها و دستگاه ها با شبکه اینترنت است که از طریق این ارتباط و تعامل بین لوازم متصل به شبکه و کاربران دارای دسترسی مجاز به این شبکه، امکان مشاهده و کنترل لوازم متصل به شبکه برای کاربران آن فراهم می شود.

زمانی که سیستم نظارت نشان می دهد که سطح رطوبت خاک نسبتا پایین است، کشاورزان این باغ با استفاده از برنامه های گوشی های هوشمند می توانند زما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز پیشرفت چینی ها در حوزه کشاورزی چیست؟

راز پیشرفت چینی ها در حوزه کشاورزی چیست؟