مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 بهمن 1400 ساعت 12:222022-02-17اقتصادي

ترمز حاشیه نشینی در سبزوار کشیده می شود؟


سبزوار شهری که پس از کلان شهر مشهد در خراسان رضوی رتبه دوم حاشیه نشینی را یدک می کشد، این شهر از جمله شهرهای میانی است که با مسئله سکونتگاه غیررسمی مواجه است و نزدیک به 70 هزار نفر از جمعیت 247 هزار نفری در سکونتگاه های غیررسمی که دور تا دور آن را فرا گرفته زندگی می کنند.

- اگر چه محلات شرق عیدگاه، نیروگاه، کلاته سیفر، قلعه نو، شرق صالح آباد و محله های اسلام آباد، جعفرآباد و زرگرها در ردیف سکونتگاه های غیر رسمی و مناطق حاشیه نشین شهر سبزوار قرار دارند اما محدوده شرق کال عیدگاه بزرگ ترین کانون اسکان غیررسمی شهر سبزوار هم از نظر جمعیت و هم وسعت محسوب می شود که بیش از 50 درصد کل حاشیه نشینان را در خود جای داده است.

اکنون 500 هکتار از گستره 3700 هکتاری شهر سبزوار سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه این شهر محسوب می شود.

این وضعیت سال هاست که تاکنون موجب بروز مشکلات و آسیب های فراوانی شده و مسئولان این شهرستان را بر آن داشته تا در راستای توقف این روند اقداماتی انجام دهند.

207 اقدام برای مناطق حاشیه نشین دبیر ستاد بازآفرینی شهر سبزوار در همین خصوص به ایسنا گفت: از سال 1394 برای 70 هزار جمعیت حاشیه نشینی که در پیرامون شهر زندگی می کنند 207 اقدام متنوع در قالب طرح های بازآفرینی و توانمندسازی مناطق هدف شهر سبزوار تعریف نمودیم که در حوزه کالبدی، زیرساخت،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترمز حاشیه نشینی در سبزوار کشیده می شود؟

ترمز حاشیه نشینی در سبزوار کشیده می شود؟