مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 بهمن 1400 ساعت 13:022022-02-17اقتصادي

اعتبارات احیا و مرمت قنوات در خراسان جنوبی 6 برابر شد


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات مصوب احیا و بازسازی قنوات استان در سال جاری نسبت به اعتبارات مصوب سال گذشته 6 برابر شده است.

- مهدی جعفری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال اعتبار مصوب استان خراسان جنوبی برای احیا و مرمت قنوات 123 میلیارد تومان است که تاکنون 69 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: 6 هزار و 984 رشته قنات در خراسان جنوبی وجود دارد که همه این قنوات در سامانه تحت وب قنوات کشور ثبت شده است؛ طول قنوات استان حدود چهار هزار کیلومتر است که تاکنون هزار و 118 کیلومتر مرمت و بازسازی شده است.

وی تصریح کرد: اگر 100 درصد اعتبارات مصوب تخصیص پیدا کند حدود 140 کیلومتر دیگر از قنوات استان در سال جاری مرمت و بازسازی خواهد شد؛ 2 هزار و 900 کیلومتر از قنوات این استان نیازمند مرمت بوده و در مجموع بیش از 25 درصد قنوات خراسان جنوبی تاکنون مرمت و احیا شده است.

وی با اشاره به قنوات سیل خورده سال جاری ادامه داد: سه قنات بزرگ روستای گز شهرستان سربیشه، قنوات دادران و وازی گزیک شهرستان درمیان امسال با همکاری بسیج سازندگی استان و مشارکت پررنگ مالکان مرمت و بازسازی شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این قنوات با اعتبار 30 میلیارد ریال بازگشایی، بازسازی و مرمت شده و در حال حاضر آبدهی آنها در مجموع 90 لیتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتبارات احیا و مرمت قنوات در خراسان جنوبی 6 برابر شد

اعتبارات احیا و مرمت قنوات در خراسان جنوبی 6 برابر شد