مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 بهمن 1400 ساعت 17:522022-02-17اقتصادي

پرداخت 8700 میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن/ فعلا سقف وام ودیعه افزایش نمی یابد


مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: از ابتدای سال تا امروز، 8700 میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به مردم پرداخت شده است و 1300 میلیارد تومان هم در دست اقدام برای پرداخت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، شهرزاد دانشمندی، در خصوص آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در سال جاری بیان کرد: حسب مصوبات ستاد کرونا در 22 خردادماه 1400، مقرر شده بود که بانک ها تا سقف 10 هزار میلیارد تومان (100 هزار میلیارد ریال) تسهیلات ودیعه اجاره مسکن پرداخت کنند بنابراین سقفی که ستاد کرونا تعیین برای این تسهیلات تعیین کرده بود، بیش تر از 10 هزار میلیارد تومان نبوده است.

وی افزود: تا امروز 8700 میلیارد تومان از این تسهیلات پرداخت شده است و 1300 میلیارد تومان هم در دست اقدام برای پرداخت است، این در حالی است که قرار بود ثبت نام متقاضیان بر اساس این سقف، انجام شود اما ثبت نام هایی که انجام شده است تا سقف 234 هزار میلیارد ریال یعنی بیش از دو برابر سهمیه ای که ستاد کرونا تعیین کرده ، ثبت انجام شده است.

وی افزود: بنابراین بدیهی است که قطعا عده ای ناراضی خواهند بود زیرا ثبت نام بیش از دو برابر سهمیه ای است که قرار است پرداخت شود، در نتیجه این بودجه دولت نیست و از طریق منابع بانک ها و بخشی هم از محل آزادسازی سپرده قانونی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت 8700 میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن/ فعلا سقف وام ودیعه افزایش نمی یابد

پرداخت 8700 میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن/ فعلا سقف وام ودیعه افزایش نمی یابد