مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 بهمن 1400 ساعت 20:472022-02-17اقتصادي

برزیل و ایران شرکای تجاری خوبی هستند


وزیر کشاورزی برزیل که به استان فارس سفر کرده است، تاکید کرد که ایران و برزیل، شرکای تجاری خوبی در زمینه صادرات و واردات کالاهای مختلف محسوب می شوند.

- ترزا کریستینا که پنجشنبه 28 بهمن در راس هیئتی اقتصادی به شیراز سفر کرده است، در حاشیه بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید، گفت: برزیل کشوری ست که اوره زیاد لازم دارد و قادر یه تامین نیاز از ایران است و در مقابل قادر خواهد بود که ذرت و دیگر محصولات کشاورزی را به ایران بدهد و به نوعی تکمیل کننده کشاورزی ایران باشد.

وزیر کشاورزی برزیل مشکل اصلی کشاورزی ایران را خشکسالی و کمبود آب دانست و گفت: ایران کشاورزی خوبی دارد اما مشکل خشکسالی است ما در برزیل این مشکل را نداریم چون یک منطقه استوایی است و باران زیادی داریم و از این رو کشاورزی برزیل می تواند تکمیل کننده کشاورزی ایران باشد.

او همچنین وی درباره تخت جمشید و بازدید از این بنای تاریخی گفت: ایران یک کشور و استان فارس خیلی خوب است، وقتی با کشور برزیل که 500 سال سابقه دارد، مقایسه کنیم این تفاوت خیلی قابل توجه است.

کریستیانا با بیان اینکه این استان 2500 سال پیش کشاورزی مدرنی داشتند، آب را به صورت هدفمند هدایت می کردند و کشاورزی خوبی انجام شده است، افزود: برزیل می تواند کشاورزی ایران را تکمیل کند چون ما کشوری هستیم که می توانیم سه بار در س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برزیل و ایران شرکای تجاری خوبی هستند

برزیل و ایران شرکای تجاری خوبی هستند