مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 بهمن 1400 ساعت 00:472022-02-17سياسي

مردم از هر چه خوششان بیاید موسیقی خوبی است


علی رهبری می گوید که موسیقیدان های ایرانی عمدتا یا تسلط خیلی زیادی روی موسیقی ایرانی دارند یا موسیقی غربی و تعداد هنرمندانی که روی هر دو تسلط داشته باشند خیلی کم است.

- در راستای صحبت هایی که پیشتر با شاهین فرهت و امیر اسلامی درباره ساخت آثار موسیقی دوزبانه و بومی سازی ژانرها داشتیم، اکنون تصمیم گرفتیم نظرات علی رهبری ـ رهبر و آهنگساز بین المللی ـ را نیز درباره این موضوعات جویا شویم.

رهبری در ابتدا درباره ساخت آثار موسیقی دو زبانه مطرح می کند: در موسیقی دو زبانه ای که می نویسیم هر دو زبان ایرانی و خارجی باید به گونه ای قابل درک برای مخاطب، وجود داشته باشد.

البته برخی از هنرمندان موسیقی چنان وجودشان از هر دو موسیقی ایرانی و غربی پر است که برای هر کدامشان قطعه ای بنویسند، برای مخاطب قابل درک خواهد بود.

به عنوان مثال خود من در دهه 20 سالگی ام، قطعه ایرانی نوحه خوان را برای ارکستر سمفونیک نوشته ام که می توان از آن به عنوان نماینده یک اثر با هویت هم ایرانی و هم غربی نام برد.

او در ادامه به این مسئله می پردازد که معرفی موسیقی یک ملیت مانند ایران در جهان، باید به زبانی باشد که مخاطبان خارجی نیز متوجه آن شوند و می گوید: نمی توان تنها با زبان مادری کشور خود در جهان موسیقی اجرا کرد و انتظار داشت که باقی ملیت ها نیز متوجه شوند بلکه باید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم از هر چه خوششان بیاید موسیقی خوبی است

مردم از هر چه خوششان بیاید موسیقی خوبی است