مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 بهمن 1400 ساعت 11:322022-02-18اقتصادي

کشف محموله بزرگ قاچاق عتیقه توسط گمرک بازرگان


کامیونی که در پوشش حمل اثاثیه منزل مقادیر زیادی سکه و اجناس عتیقه را حمل می کرد توسط گمرک متوقف و حدود570 قلم جنس و سکه عتیقه قبل از خروج از کشور، - به نقل از گمرک، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک در خصوص کشف بزرگ اجناس عتیقه در گمرک بازرگان اظهار داشت: کامیونی که محموله اش را اثاثیه منزل اظهار کرده بود و مقصد محموله های اثاثیه منزل را کشور کانادا اعلام کرده بود، در بررسی و کنترل کارشناسان گمرک در مرز بازرگان و قبل از خروج از کشور به ترکیه، مورد بررسی قرار گرفت و بیش از 570 قطعه اجناس، کتب و سکه های قدیمی در خلال محموله دسته دوم منزل کشف شد که برخی از سکه ها بر اساس نظر کارشناسان چندین میلیارد تومان ارزش گذاری می شوند.

وی افزود: پس از اطمینان کارشناسان و حراست گمرک بازرگان از وجود کالای قاچاق و عتیقه در محموله این کامیون، با هماهنگی با دادستان ماکو و کارشناسان اداره میراث فرهنگی شهرستان، کالای مکشوفه جداسازی و شمارش شد و صورتجلسه کشف نیز توسط گمرک تنظیم شد.

لطیفی گفت: با حضور دادستان شهرستان، محموله بزرگ عتیقه توسط گمرک پلمب شد و برای انجام اقدامات بعدی تحویل ضابطین قضایی شد.

سخنگوی گمرک در خصوص کالاهای عتیقه مکشوفه توضیح داد: 18 قطعه مفرغی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد، خنجر عتیقه، هفت عدد اشکدان شیشه ای، 322 قطعه سکه نقره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف محموله بزرگ قاچاق عتیقه توسط گمرک بازرگان

کشف محموله بزرگ قاچاق عتیقه توسط گمرک بازرگان