مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 بهمن 1400 ساعت 12:072022-02-18اقتصادي

الزام به داشتن اینماد از 11 سال قبل وجود داشت


معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: الزام به داشتن اینماد از 11 سال قبل وجود داشت ولی از سال 1397 با ایجاد شرکت های پرداختیار این ضمانت اجرایی در مورد آن ها اجرایی نشد.

- به نقل از وزارت صمت، محمدجواد هادی افزود: این اقدامات در سال 1399 توسط مرکز ملی فضای مجازی به عنوان الگوی موفق تسهیل در نظام مجوزدهی، تسریع در شروع کسب وکار و رویش کسب وکارهای نوپا، فناور و شتابدهنده در راستای تحقق عملی دولت الکترونیکی و جهش تولید معرفی شد.

معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: الزام مجوز نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) از حدود 11 سال قبل وجود داشت و از جهت ضمانت اجرایی رعایت این الزام قانونی نیز ابتدا در سال 1391 به موجب مصوبه شورای امنیت کشور ارائه درگاه پرداخت اینترنتی منوط به داشتن اینماد شد ولی از سال 1397 با ایجاد شرکت های پرداختیار این ضمانت اجرایی در مورد آن ها اجرایی نشد.

وی ادامه داد: مجدداً در سال 1398 طبق ماده 103 آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی و پس از آن به موجب ماده 11 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، ارائه درگاه پرداخت اینترنتی منوط به داشتن اینماد شد که فاز اول آن در مورد شرکت های خدمات پرداخت از بهمن 1398 و فاز دوم آن در مورد شرکت های پرداختیار از آذرماه امسال اجرایی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الزام به داشتن اینماد از 11 سال قبل وجود داشت

الزام به داشتن اینماد از 11 سال قبل وجود داشت