مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 بهمن 1400 ساعت 13:322022-02-18سياسي

حفظ استقلال اقتصادی در سایه جهاد تبیین میسر است


یک کارشناس مذهبی استقلال اقتصادی را یکی از راه های مقابله دشمن دانست و گفت: حفظ استقلال اقتصادی در سایه جهاد تبیین میسر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس محاصره و تحریم اقتصادی از جمله اقدامات دشمن برای به زانو درآوردن کشور و مردم است و برای مقابله با حملات اقتصادی، خنثی کردن تحریم ها و ایجاد روحیه مقاومت در مردم باید به تبیین و روشنگری پرداخت.

حجت الاسلام عبدالحمید فاطمی کارشناس مذهبی در گفت وگو با فارس با اشاره به اینکه دشمن با شناخت این که از عوامل ایستادگی یک ملت اقتصاد است در این باره به منظور تسلیم کردن و تضعیف روحیه جهادی در مقابل او، از شگردهایی همچون تحریم اقتصادی بهره می برد، گفت: البته اگر اقتصاد یک کشور مقاوم و درون زا باشد تحریم ها هیچ تأثیری ندارد اما اگر وابستگی اقتصادی به بیگانگان باشد طبیعی است که تکانه های اقتصاد بیرونی بر اقتصاد تأثیر می گذارد.

البته از یک نگاه، تحریم های اقتصادی برکاتی همچون خودکفا شدن و تلاش و کار مضاعف و استقلال اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از جمله شیوه های برخورد دشمن، محاصره و تحریم اقتصادی و در تنگنا قرار دادن مؤمنان است و امروزه ابرقدرت ها برای به تسلیم کشاندن کشورها از فشار و محاصره اقتصادی استفاده می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ استقلال اقتصادی در سایه جهاد تبیین میسر است

حفظ استقلال اقتصادی در سایه جهاد تبیین میسر است