مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 بهمن 1400 ساعت 15:372022-02-18سياسي

برقراری ارتباطات هوایی و ریلی محور گفت وگوی مقامات ایران و قرقیزستان


سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان با وزیر حمل و نقل و ارتباطات این کشور ملاقات و درباره همکاری های دوجانبه تبادل نظر کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، سعید خرازی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیشکک با ارکین بک اوسویف وزیر حمل و نقل و ارتباطات قرقیزستان و رییس قرقیزی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور دیدار و در مورد آخرین وضعیت همکاری های اقتصادی دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

اوسویف در این دیدار ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تشکر از کمک های انسان دوستانه ایران به قرقیزستان برای مقابله با کرونا در سفر اخیر هیات قرقیزی به ریاست وزیر اقتصاد و تجارت این کشور به ایران و دیدار از بندرعباس اشاره کرد.

وی گفت که پس از سفر هیات، به منظور استفاده از ظرفیت های بندرعباس جهت صادرات و واردات و همچنین ایجاد کریدور حملی و نقلی بین بندرعباس و شهر اوش کارگروهی تشکیل شده و در حال بررسی موضوع هستند.

 وی با اشاره به عدم شناخت فعالان اقتصادی دو کشور از ظرفیت های یکدیگر بر فعال شدن هر چه بیشتر مناسبات در آینده تاکید کرد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا هر چه زودتر کمیته مشترک پیگیری مفاد دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور که در دسامبر 2019 تشکیل شد را تشکیل دهیم و متعاقب آن سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برقراری ارتباطات هوایی و ریلی محور گفت وگوی مقامات ایران و قرقیزستان

برقراری ارتباطات هوایی و ریلی محور گفت وگوی مقامات ایران و قرقیزستان