مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 06:422022-02-19سياسي

رییس جمهور تونس وضعیت فوق العاده را تمدید کرد


قیس سعید، رییس جمهور تونس وضعیت فوق العاده در این کشور را از امروز شنبه 19 فوریه تا 31 دسامبر سال جاری میلادی تمدید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از صدی البلد، وضعیت فوق العاده در تونس از سال 2015 و پس از بمب گذاری در اتوبوس نیروهای گارد ریاست جمهوری که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها تن شد، برقرار است.

قانون تونس اجازه اعلام وضعیت اضطراری در تمامی یا بخشی از تونس را می دهد، قانون اضطراری به وزیر کشور تونس این اختیار را می دهد که بدون کسب مجوز قبلی از قوه قضاییه، افراد را در حبس خانگی قرار دهد، جلسات را ممنوع کرده، منع آمد و شد اعلام و بر مطبوعات، نشریات، برنامه های رادیویی، نمایش های سینمایی و تئاتر نظارت کند.

رییس جمهور تونس در دیدار با روبرتا مزولا، رییس پارلمان اروپا و پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در حاشیه اجلاس سران اروپا و آفریقا در بروکسل بار دیگر از اقدامات استثنایی که در 25 ژوییه اعلام کرد و شامل تعلیق پارلمان و انحلال دولت بود، دفاع کرد.

ریاست جمهوری تونس در دو بیانیه که در صفحه رسمی خود در فیس بوک منتشر کرد، به نقل از سعید ، اعلام کرد که اقدامات استثنایی اتخاذ شده در کشورش با هدف نجات تونس بوده است.

سعید افزود: این اقدامات به منظور ساختن آینده بهتر برای مردم تونس با پایبندی به استقلال قوه قضاییه و ارزش های آزادی، دموک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور تونس وضعیت فوق العاده را تمدید کرد

رییس جمهور تونس وضعیت فوق العاده را تمدید کرد