مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 08:572022-02-19سياسي

شرایط پر ابهام عراق پس از برگزاری انتخابات


برخی از گروه ها با کمترین آرا توانستند کرسی متعددی را از آن خود کنند و عموم کسانی که دچار این وضعیت شدند وابسته به نیروهای مقاومت بودند یعنی حشدالشعبی یا گروه ها و احزابی که نزدیک به مقاومت بودند.

- یک کاشناس مسائل منطقه با تشریح تحولات عراق پس از برگزاری انتخابات در این کشور اظهار داشت: شرایط عراق پر از ابهام است و نمی توان پیش بینی کرد که چه اتفاقی می افتد اما علیرغم اختلافات، سیاستمداران ملی-مذهبی، مردم و مرجعیت زمانی که لازم بوده مانع از دخالت خارجی ها شده اند.

حسن عابدینی در گفت وگو با ایسنا در خصوص تحولات پس از انتخابات عراق و فرایندهای سیاسی این کشور اظهار داشت: انتخابات در عراق با اما و اگرهای مختلفی شکل گرفت و برگزار شد و نتیجه آن هم آنچه که اتفاق افتاد مورد توافق بسیاری از گروه ها نبود به گونه ای که برخی از این گروه ها انتخابات را توأم با تقلب دانسته و حاضر نشدند نتایج آن را بپذیرند.

وی تصریح کرد: پس از چندین روز، نتایج انتخابات به تعویق افتاد تا زمانی که دادگاه عالی عراق سرانجام تصمیم گرفت تا نتیجه را اعلام کند و گروه های معارض یا آن هایی که معتقد بودند انتخابات توأم با اما و اگر برگزار شده نتیجه را پذیرفتند، صرفا دلیلشان این بود که کشور عراق دچار خلآ سیاسی نشود و به سمت ناامنی نرود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط پر ابهام عراق پس از برگزاری انتخابات

شرایط پر ابهام عراق پس از برگزاری انتخابات