مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 10:222022-02-19بين الملل

از سرگیری ارتباطات ریلی مسافری منظم بین قرقیزستان و قزاقستان


قرقیزستان و قزاقستان حمل و نقل ریلی مسافری منظم خود را از سر می گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در اولین نشست کارگروه همکاری های تجاری و اقتصادی قرقیزستان و قزاقستان، در مورد از سرگیری حمل و نقل ریلی مسافربری منظم بین دو کشور به توافق رسیدند.

این نشست به ریاست مشترک آرزوبک کوجوشیف معاون اول نخست وزیر قرقیزستان و  باخیت سولتان اف معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و ادغام قزاقستان برگزار شد.

در این نشست توافق شد که در 21 فوریه 2022 حمل و نقل منظم مسافربری خطوط ریلی از قرقیزستان به روسیه از طریق خاک قزاقستان از سر گرفته شود.

در عین حال، وزارت حمل و نقل و ارتباطات قرقیزستان به مذاکرات با طرف روسی برای کسب رضایت برای ازسرگیری حمل و نقل ریلی از این کشور به فدراسیون روسیه به طریق مذکور ادامه خواهد داد.

یاد آوری می شود که از سرگیری حمل و نقل ریلی مسافر از قرقیزستان به فدراسیون روسیه از طریق خاک قزاقستان تنها پس از کسب موافقت طرف روسی امکان پذیر خواهد بود.

گفته می شود که برای همه مسافران، انجام آزمایش کووید-19 قبل از 72 ساعت در زمان عبور از مرز دولتی قزاقستان یا گواهی واکسیناسیون با استفاده از برنامه من بدون کووید-19 سفر می کنم الزامی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از سرگیری ارتباطات ریلی مسافری منظم بین قرقیزستان و قزاقستان

از سرگیری ارتباطات ریلی مسافری منظم بین قرقیزستان و قزاقستان