مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 10:322022-02-19اقتصادي

25 چاه غیر مجاز در نهاوند مسدود شد


از ابتدای سال تا کنون 25 چاه عمیق و نیمه عمیق که به صورت غیر مجاز در شهرستان نهاوند مسدود شده است.

- اکبر دهقانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: با توجه به کمبود بارش ها طی سالهای اخیر و به منظور جلوگیری از مصرف بی رویه منابع آب به افرادی که فاقد مجوز چاه بوده اند اخطار لازم داده شد که خوشبختانه اغلب آنها به صورت توافقی زیر نظر کارشناسان چاه خود را مسدود کردند.

وی افزود: در شهرستان نهاوند یک هزار و 160 چاه عمیق و نیمه عمیق مجاز وجود دارد که حدود 800 مورد آن برای مصارف کشاورزی و مابقی برای مصارف صنعتی ، خدماتی و شرب مورد استفاده قرار گرفته است.

رییس امور آب نهاوند در خصوص راهکارهای جلوگیری از مصرف بی رویه آب زیرزمینی این شهرستان گفت: برای جلوگیری از افزایش بی رویه آب تمام چاه های مجاز باید پروانه بهینه بهره برداری دریافت کرده و علاوه بر آن نسبت به نصب کنتور حجمی نیز اقدام کنند.

وی با بیان اینکه افت سالانه منابع آب دشت نهاوند سالانه 49 صدم متر است افزود: از سال 1375 تاکنون میزان افت آب دشت نهاوند 14 و 11 صدم متر بوده که بر این اساس 260 میلیون متر مکعب از آب های سطحی کاهش داشته است.

دهقانی گفت: برای جلوگیری از افت منابع آب زیرزمینی 11 راهکار از سوی وزارت نیرو اعلام شده که مهمترین آنها نصب کنتور هوشمند روی چاه های آب مجاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

25 چاه غیر مجاز در نهاوند مسدود شد

25 چاه غیر مجاز در نهاوند مسدود شد