مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 11:222022-02-19اقتصادي

بحران گاز در اروپا به اوج خود می رسد


آمریکا شروع به ذخیره سازی گاز برای خود کرده، همین امر باعث شده که از میزان صادرات این کشور به اتحادیه اروپا در آینده ای نزدیک کاسته شده و بحران گازی اروپا به اوج خود برسد.

- به نقل از رویترز، پس از افزایش شدید تقاضا هجوم گسترده آمریکا به خرید گاز طبیعی مایع در سراسر جهان به دلیل کاهش عرضه انرژی از خط لوله های روسیه، ظرفیت گاز اتحادیه اروپا به سطح بسیار پایینی رسیده است.

اروپا در سه ماه گذشته به بزرگترین بازار گاز طبیعی مایع آمریکا تبدیل شده است زیرا نگرانی از تنش های ژئوپلیتیکی در اطراف اوکراین باعث شد تا اتحادیه اروپا به دنبال جایگزینی برای گاز روسیه باشد چون این نگرانی وجود دارد که مسکو شیرهای گاز را خواهد بست، این در حالی است که روسیه بارها گفته چنین طرحی ندارد.

به دلیل افزایش محموله های LNG به اروپا، صادرات ایالات متحده نیز در اوایل سال جاری از قطر پیشی گرفت و به بزرگترین صادرکننده این کالا در جهان تبدیل شد.

در ماه ژانویه، اروپا بیش از 16 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مایع آمریکا را وارد کرد و انتظار می رود محموله های وارداتی این اتحادیه این ماه نیز همچنان در سطح بالایی باقی بماند و به بیش از 6 میلیارد متر مکعب از ابتدای فوریه برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران گاز در اروپا به اوج خود می رسد

بحران گاز در اروپا به اوج خود می رسد