مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 11:322022-02-19اجتماعي

تالاب میقان اراک یکی از تالاب های دارای اولویت است


سرپرست محیط زیست استان مرکزی گفت تالاب میقان اراک یکی از 8 تالاب اولویت دار کشور است.

- مهدی مصطفوی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: تالاب میقان جزو 8 تالاب اولویت دار سازمان حفاظت محیط زیست از بین بیش از 250 تالاب کشور است .

  وی افزود : تالاب میقان اراک یکی از تالابهای مهم و ارزشمند کشور و از سرمایه های زیست محیطی استان محسوب میشود که علاوه بر نقش محوری در حوزه تنوع زیستی تاثیر مستقیم بر آب و هوای کلانشهر اراک و سلامت شهروندان دارد.

وی بیان کرد به منظورحفظ این اکوسیستم ارزشمند و به دنبال انتخاب تالاب میقان به عنوان سایت پایلوت در انتقال تجارب طرح حفاظت از تالابهای ایران، برنامه مدیریت  جامع تالاب میقان با رویکرد اکوسیستمی و با مشارکت تمامی دست اندرکاران و حضور آنها  در سلسله نشست های فنی و برنامه ریزی ، تدوین گردیده است .

مصطفوی با تاکید بر اینکه برنامه مدیریت زیست بوم تالاب میقان ، کلید مهار مشکلات اکوسیستم شکننده تالاب کویری میقان اراک است خاطر نشان کرد: : افزایش آگاهی در حوزه ارزش ها و تهدیدات تالاب و ارتقای مشارکت عمومی در مدیریت آن، تامین آب کافی در حوزه آبخیز منطقه، ارتقای معیشت جوامع محلی ، بارور کردن مزیت های گردشگری، کنترل تهدید خشکسالی و ارزش گذاری اقتصادی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب میقان اراک یکی از تالاب های دارای اولویت است

تالاب میقان اراک یکی از تالاب های دارای اولویت است