مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 14:172022-02-19سياسي

ضرورت تغییر جایگاه جهاد دانشگاهی در بودجه 1401


نماینده مردم سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت های جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد عمومی غیردولتی، بر ضرورت تغییر جایگاه این نهاد در بودجه 1401 تاکید کرد و گفت: - لازم است این نهاد به عنوان یک دستگاه سیاست گذار مستقل در بودجه سال آینده دیده شود.

عباس گلرو در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ادغام برخی ردیف ها در لایحه بودجه 1401، اظهار کرد: در لایحه بودجه سال 1401 پیشنهادی دولت، ردیف های اعتباری برخی دستگاه ها از جمله جهاد دانشگاهی ادغام و وابسته به سایر دستگاه های سیاست گذار معرفی شده است و این در حالی است که تفاوت های ماهوی بین ساختار، ماموریت ها و فعالیت های این نهاد با سایر دستگاه های اجرایی دولتی وجود دارد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی یک نهاد فرهنگی، علمی و فناورانه است و در چهارچوب اساسنامه خود که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 29 مهرماه 1365 به تصویب رسیده است و در تاریخ 14 آبان 1370 مورد بازنگری قرار گرفته است، فعالیت می کند.

همچنین قانون الحاق جهاد دانشگاهی به فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ سوم دیماه 1376 به تایید شورای نگهبان رسیده است.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه ادامه داد: بر اساس ماده یک اساسنامه، جهاد دانشگاهی نهادی است عمومی و غیردولتی زیر نظر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تغییر جایگاه جهاد دانشگاهی در بودجه 1401

ضرورت تغییر جایگاه جهاد دانشگاهی در بودجه 1401