مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 14:422022-02-19دانش

آخرین خبرها از بخش نخبگانی جایزه البرز 1401


حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد البرز و مهدی مقیمی دبیر هیئت انتخاب جایزه البرز 1401 در یک ارتباط زنده تصویری به تشریح آخرین جزییات برگزاری جایزه البرز در سال 1401 پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حیدر ارشدی - مدیرعامل بنیاد البرز - در یک ارتباط زنده تصویری در خصوص تاریخچه جایزه البرز و فراخوان این جایزه برای سال 1401 گفت: بنیاد البرز در سال 1342 یعنی قریب به 60 سال پیش توسط مرحوم حسینعلی البرز تأسیس شده است، ایشان همه اموال خود را برای این بنیاد وقف کرده است.

مرحوم البرز یکی از 50 فعال اقتصادی ایران در طول 150 سال گذشته و عضو نخستین هیئت امنای دانشگاه صنعتی شریف بوده است و با اینکه ارثی از جانب پدر نداشت اما با ابتکار شخصی در نخستین کار اقتصادی در سال 1312 در مناقصه ساخت زنجیره محوطه بیرونی اولین بانک ملی ایران برنده و از سود آن مغازه ای در خیابان فردوسی خرید و طی سه سال کار شبانه روزی نمایندگی 13 شرکت معتبر خارجی همچون رادیو، گرامافون، دوچرخه و موتور سیکلت و … را اخذ کرد.

وی ادامه داد: ایشان با این فعالیت ها یکی از میلیونرهای ایران در دهه 20 بود، شروع جنگ جهانی دوم و تاثیر آن بر ایران سبب قطع مراودات خارجی مرحوم البرز شد و ایشان با اینکه می توانست ثروت را برای خود هزینه کند اما این اموال خود را در مسیر خیر شامل ساخت مدرسه، کتابخانه، تأسیس بیمارست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین خبرها از بخش نخبگانی جایزه البرز 1401

آخرین خبرها از بخش نخبگانی جایزه البرز 1401