مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 16:022022-02-19سياسي

8 سال از ابلاغ سیاست های کلی اقتصادی مقاومتی می گذرد...


در طول این سال ها با گروه های مختلفی در مورد اقتصاد مقاومتی برخورد داشتم، دسته اول کسانی که از اصل قبولش نداشتند و غیرکارشناسی می دانستند طرح این موضوع را، - دسته دوم کسانی که فقط قبولش داشتند و درکش نمی کردند، دسته سوم کسانی که باور دارند و وسط میدان تبیین آمدند و هنوز هم کار می کنند.

حمیدرضا پیله ور، عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده آورده است: 29 بهمن سالگرد ابلاغ سیاست های کلی اقتصادی مقاومتی بود.

تعریف اقتصاد مقاومتی از ابتدا هم خوب مطرح نشد و مخالفین و موافقین بی عمل هم به آن دامن زدند اقتصادی که فقط به دنبال بستن مسیرهاست، که متأسفانه با اقتصاد ریاضتی و سختی در اقتصاد در ذهن عموم پذیرفته شد، در صورتی که اساساً این تعریف با نگاه مطرح کنندگان اقتصاد مقاومتی متفاوت بوده و هست.

اقتصاد مقاومتی در تعریف منظور اقتصادی است که در شرایط تحریم، دشواری و تهدید بتواند به اهداف خودش یعنی، رفاه اقتصادی، عدالت و پیشرفت دست یابد، تعریفی که در دنیا پذیرفته شده و اتفاقاً سال هاست که اجرایی می شود، این اقتصاد راه را برای تعامل نمی بندد، در عین حالی که به پشتوانه توان خودش در فضای برابر با سایر اقتصادها تعامل می کند، خروجی این اقتصاد قرار نیست سختی مضاعف برای مردم باشد، بنا دارد رفاه عمومی مرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8 سال از ابلاغ سیاست های کلی اقتصادی مقاومتی می گذرد...

8 سال از ابلاغ سیاست های کلی اقتصادی مقاومتی می گذرد...