مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 08:072022-02-20دانش

آمریکا توان بازیگری خود در جهان را از دست داده است


استادیار دانشگاه با اشاره به اینکه آمریکا توان بازیگری خود در جهان را از دست داده است، گفت: دیگر هیچ کشوری از جنگ و تحریم آمریکا هراسی ندارد.

- ، عمران علیزاده شامگاه شنبه در نشست تخصصی رویارویی بزرگ در قالب نشست های راهیان گام دوم انقلاب در تالار مرکزی رشت با اشاره به اینکه تمام بازی های سطح جهانی در سه اقیانوس یعنی آتلانتیک و هند و آرام رخ داده است، اظهار کرد: در علم ژئوپولتیک متخصصان از توانمندی های انسانی و طبیعی برای سیاستگذاری مناسب برای رسیدن به کسب قدرت استفاده می کنند.

استادیار دانشگاه آزاد رشت با بیان اینکه در پیچ حساس تاریخی قرار داریم و باید دید که آیا در آینده اثرگذار باشیم یا اثرپذیر، تصریح کرد: کشورهای با اثرگذاری سطح جهانی، قدرت مانور دریایی در سه اقیانوس بزرگ را دارند و امروزه تنها کشوری که قدرت مانور در سه اقیانوس مذکور را دارد ایالت متحده آمریکا است اما سوال اینجاست که آیا این کشور در آینده می تواند این توان را حفظ کند یا خیر.

وی با اشاره به اینکه سه اقیانوس بزرگ هند، آرام و آتلانتیک همه خشکی های زمین را به هم مرتبط می کند، افزود: اگر چه غرب گرایان ایرانی دنیا را با نگاه اندیشمندان غربی می نگرند اما به اذعان نظریه پردازان غربی، آمریکا توان بازیگری خود را در جهان از دست داده و دیگر هیچ کشوری از جنگ و تح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا توان بازیگری خود در جهان را از دست داده است

آمریکا توان بازیگری خود در جهان را از دست داده است