مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 11:072022-02-20فرهنگي

«ایده های بزرگ فلسفی» منتشر شد/بازخوانی اندیشه 96 متفکر بزرگ جهان


کتاب «ایده های بزرگ فلسفی» بازخوانی 131 اندیشه از 96 متفکر بزرگ جهان  نوشته  «جانی تامسون» با ترجمه  «شهاب الدین عباسی» توسط نشر سنگ منتشر شد.

- ، کتاب ایده های بزرگ فلسفی بازخوانی 131 اندیشه از 96 متفکر بزرگ جهان نوشته جانی تامسون با ترجمه شهاب الدین عباسی توسط نشر سنگ منتشر شد.

ایده های بزرگ فلسفی یک دایره المعارف فشرده و تأمل برانگیز از اندیشه های فلسفی است.

مباحث مختلف کتاب در 10 بخش کلی تر دسته بندی شده اند که عبارتند از: اخلاق، اگزیستانسیالیسم، هنرها، جامعه و روابط، دین و متافیزیک، ادبیات و زبان، علم و روان شناسی، فلسفه ی روزمره، معرفت و ذهن، سیاست و اقتصاد.

نویسنده کتاب، جانی تامسون 131 اندیشه یا پرسش را با توجه به نظرات 96 متفکر بزرگ جهان، در این کتاب به طور مختصر و مفید بازخوانی کرده است.

نیچه و هایدگر و هگل گرفته تا نویسندگان محبوبی مثل کامو و پروست و کافکا از جمله فیلسوفانی هستند که در این کتاب نظرشان آمده است.

در بخشی از مقدمه کتاب می خوانیم: چرا مردم از تماشای فیلم های ترسناک لذت می برند؟ آیا باید بر سر وجود خدا شرط بندی کنیم؟ چرا لذت بهتر از درد است؟ و چه وقت اردک اردک نیست؟ ایده های بزرگ فلسفی سیری است جذاب در آرا و اندیشه های برخی از بزرگ ترین ذهن های 2500 سال گذشته درباره ی پرسش های مهم زندگی و نشان می دهد چرا آن ها ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ایده های بزرگ فلسفی» منتشر شد/بازخوانی اندیشه 96 متفکر بزرگ جهان

«ایده های بزرگ فلسفی» منتشر شد/بازخوانی اندیشه 96 متفکر بزرگ جهان