مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 12:572022-02-20اقتصادي

نفت هدف شماره یک حملات سایبری شد


آمار گردآوری شده توسط پلاتس نشان می دهد داراییهای نفتی و زیرساخت به بزرگترین اهداف هکرها و حملات سایبری از سال 2017 تبدیل شده اند و یک سوم از کل وقایع سایبری در مدت پنج سال گذشته مربوط به آنها بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جدیدترین به روزرسانی پروژه تحقیقاتی اویل سکیوریتی سنتینل پایگاه خبری اس اند پی گلوبال پلاتس حاکی از آن است که حملات سایبری به زیرساخت انرژی و کالا رو به افزایش است و 35 حادثه بزرگ در پنج سال گذشته ثبت شده است.

نفت و زیرساخت از سال 2017 به بزرگترین هدف هکرها و حملات سایبری تبدیل شده اند و شبکه های برق با بیشترین آسیب پذیری و سهم یک چهارمی از کل وقایع سایبری، در رتبه دوم قرار گرفته اند.

سال میلادی گذشته وقایع سایبری شامل حمله باج افزاری هکرها به شرکت آرامکوی سعودی بزرگترین صادرکننده نفت جهان بودکه در جریان آن تلاش کردند 50 میلیون دلار از این تولیدکننده نفت دولتی اخاذی کنند.

امنیت سایبری به تهدید بزرگی برای صنایع کالایی و بازارها در یک دهه گذشته تبدیل شده است و هکرها به دنبال سرقت اطلاعات و فلج کردن جریان منابع بوده اند.

سال میلادی گذشته قیمت فرآورده های نفتی در آمریکا پس از حمله باج افزاری به شرکت کلونیال پایپ لاین و مسدود شدن شبکه خط لوله سوخت رسانی این شرکت، جهش پیدا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفت هدف شماره یک حملات سایبری شد

نفت هدف شماره یک حملات سایبری شد