مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 14:472022-02-20پزشكي

مغز فضانوردان سیم کشی مجدد می شود!


مطالعات جدید نشان می دهد که مغز فضانوردان در طول پروازهای فضایی طولانی مدت اتصالات خود را تغییر می دهد تا با محیط غیرعادی فضا سازگار شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل دیلی میل، براساس مطالعات جدید مغز فضانوردان به نحوی سیم کشی مجدد می شود تا با شرایط غیرعادی فضا سازگاری پیدا کند.

گروهی بین المللی به رهبری دانشگاه آنتورپ در بلژیک، مغز فضانوردان روسی را که به طور متوسط 172 روز در فضا بوده اند مورد مطالعه قرار دادند.

مغز از نظر ساختاری و عملکردی در طول زندگی افراد تغییر می کند و سازگار می شود اما این مطالعه جدید نشان می دهد که پروازهای فضایی اثرات خاص خود را بر تغییرات مغز دارد.

نتایج به دست آمده نشان دهنده تغییرات کوچک ساختاری در چندین مسیر ماده سفید مغز مانند مسیر حسی حرکتی است که مسئول حواس، حرکت و پردازش است.

بودجه این تحقیقات توسط آژانس فضایی اروپا و روسکاسموس روسیه تامین شده است و اساسی برای تحقیقات آینده در مورد دامنه کامل تغییرات مغز در طول سفرهای فضایی خواهد بود.

محققان از فضانوردانی که در این مطالعه شرکت داشتند، نامی نبردند.

به گفته ی این گروه، از آن جا که اکتشاف انسان در فضا به افق های جدیدتری همچون ماندن طولانی تر در مدار و سفر به ماه و مریخ رسیده است، درک اثرات پروازهای فضایی بر مغز اهمیت زیادی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مغز فضانوردان سیم کشی مجدد می شود!

مغز فضانوردان سیم کشی مجدد می شود!