مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 14:572022-02-20اقتصادي

شایان: سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی باید 4 برابر شود/ مسکن مهر تورم زا نبود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مدیرعامل بانک مسکن، در همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع مسکن؛ پیشران تولید گفت: در گذشته سهم مسکن از تسهیلات بانکی 20 درصد بوده، - هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی امروز یکم اسفند ماه با موضوع مسکن؛ پیشران تولید در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مدیرعامل بانک مسکن، در همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع مسکن؛ پیشران تولید گفت: در گذشته سهم مسکن از تسهیلات بانکی 20 درصد بوده، اما اکنون این سهم خیلی کاهش یافته و به حدود 5.

5 درصد رسیده است؛ برای تسهیل تامین مالی ساخت در نهضت ملی مسکن باید سهم مسکن 4 برابر شود و به 20 درصد گذشته برسد.

بر اساس آمار های بانک مرکزی پروژه مسکن مهر به افزایش رشد نقدینگی و پایه پولی در مقایسه با سال های قبل از آن منجر نشد و در مجموع یک پروژه تورم زا نبود؛ در عین حال ساخت گسترده مسکن می تواند با کاهش قیمت آن به کاهش تورم عمومی نیز منجر شود.

محمود شایان تصریح کرد: حوزه مسکن با افزایش اشتغال و کمک به رشد اقتصادی کشور باید از منظر اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد چرا که این بخش با پتانسیل بالا می تواند با پیوند های پسینی و پیشینی که دارد به اقتصاد کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایان: سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی باید 4 برابر شود/ مسکن مهر تورم زا نبود

شایان: سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی باید 4 برابر شود/ مسکن مهر تورم زا نبود