مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 16:022022-02-20سياسي

اهدای اثری از صنایع دستی تایلند به موزه فاطمی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، وراووت.

پونگ پراپوت؛ worawoot.

pongprapoot سفیر  تایلند در ایران، امروز به همراه خانواده از موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بازدید و یک اثر از صنایع دستی کشور تایلند را به موزه فاطمی اهدا کرد.

حجت الاسلام محمدباقر مشکاتی رییس اداره موزه آستان مقدس در بازدید دو ساعته سفیر تایلند از موزه فاطمی با معرفی این موزه به عنوان اولین موزه وقفی و بارگاهی ایران و جهان، به تبیین ابعاد شخصیتی و اهداف و دستاوردهای سفر تمدن ساز کریمه اهل بیت(س) از سرزمین وحی به ایران و قم پرداخت و ضمن تشریح ویژگی ها و ریشه های دینی و مذهبی آثار متبرک موزه فاطمی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را یکی از ثمرات سفر تاریخی این بانوی بزرگ اسلام دانست.

وی، سفر تاریخی بانوی کرامت و گذشتن از چندین شهر را نه یک حرکت و رفتار فردی بلکه یک مبارزه و رفتار اجتماعی دانسته که ضمن اثبات ابعاد سیاسی و حکومتی دین اسلام، نشان دهنده جایگاه اجتماعی زن در اسلام است و هجمه ها و شبهه ها را در این خصوص، دفع و رفع می سازد.

وی افزود: در روایتگری این موزه محتواگرا، با توجه به بودایی بودن سفیر تابلند ضمن آشنا نمودن وی با مبانی و اصول دین مبین اسلام، تاریخ تشیع و پیشینه حرم مطهر در تمام ابعاد معماری، فرهنگی و خدماتی، بر آموزه ها و نقاط مشترک بین ادیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای اثری از صنایع دستی تایلند به موزه فاطمی

اهدای اثری از صنایع دستی تایلند به موزه فاطمی