مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 17:372022-02-20سياسي

موسوی لارگانی: تراز صندوق توسعه ملی منفی است


یک عضو ناظر مجلس در هیات امنای صندوق توسعه ملی با بیان اینکه تراز صندوق توسعه ملی منفی است، گفت: دولت یکی از بدهکاران سنگین به صندوق توسعه ملی است و اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند سرنوشت صندوق توسعه ملی همچون صندوق ذخیره ارزی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی عصر امروز مجلس و در جریان بررسی درآمدهای نفتی دولت در بخش درآمدی لایحه بودجه 1401، گفت: زمانی که مقام معظم رهبری پیشنهاد تاسیس صندوق توسعه ملی را داد هدف و آرزو و خواسته به حقشان این بود که یک روزی درِ چاه های نفت بسته شده و یا صادرات نفت ما صرف هزینه های جاری کشور نشود.

وی افزود: در زمان تاسیس صندوق توسعه ملی قرار بود که 20 درصد از سهم فروش نفت در سال اول به صندوق توسعه ملی واریز شود و سالانه این درصد افزایش پیدا کند.

دو هدف از این کار متصور شد، یکی اینکه نفت به عنوان سرمایه ملی برای نسل های آینده بماند و دیگری این درآمدها برای توسعه اشتغال، صادرات و صنعت هزینه شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در شرایط فعلی دولت یکی از بدهکاران سنگین به صندوق توسعه ملی است که از صندوق برای مواردی همچون کرونا، آب های مرزی و آبرسانی روستاها استفاده شده و مشخص هم نیست که کی قرار است پرداخت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسوی لارگانی: تراز صندوق توسعه ملی منفی است

موسوی لارگانی: تراز صندوق توسعه ملی منفی است