مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 17:422022-02-20سياسي

ابلاغ آیین نامه جدید جلوگیری از تخریب تالاب ها از سوی دولت


معاون اول رییس جمهور، آیین نامه اصلاح شده جلوگیری از تخریب و آلودگی غیر قابل جبران تالاب ها را که بر ممنوعیت هر گونه فعالیت انسانی آسیب زننده به ارزش های بوم شناختی و کارکرد تالاب ها تأکید دارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازحوزه دولت خبرگزاری فارس،  محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور، آیین نامه اصلاح شده جلوگیری از تخریب و آلودگی غیر قابل جبران تالاب ها را که بر ممنوعیت هر گونه فعالیت انسانی آسیب زننده به ارزش های بوم شناختی و کارکرد تالاب ها تأکید دارد، ابلاغ کرد.

هیأت وزیران در جلسه مورخ 29 دی 1400، با هدف حفظ و احیای تالاب های کشور و جلوگیری از تخریب آنها و نیز لزوم توجه به ارزش های بوم شناختی و کارکردهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیستگاهی تالاب، با اصلاح آیین نامه جلوگیری از تخریب و آلودگی غیر قابل جبران تالاب ها موافقت کرد.

به موجب اصلاح آیین نامه مذکور، هر گونه فعالیت های انسانی در بستر و حریم بوم شناختی که منجر به تنزل برگشت ناپذیر ارزش های بوم شناختی و کارکردهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیستگاهی تالاب شود، در زمره تخریب و آلودگی غیر قابل جبران تالاب تلقی می شود.

صدور پروانه اکتشاف و بهره برداری معدنی در تالاب های موضوع قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست با رعایت قانون معادن اصلاحی سال 1390 مستلزم مجوز شورای عالی حفاظت محیط زیست است و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابلاغ آیین نامه جدید جلوگیری از تخریب تالاب ها از سوی دولت

ابلاغ آیین نامه جدید جلوگیری از تخریب تالاب ها از سوی دولت