مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 19:072022-02-20اقتصادي

سفر کوله پشتی ها؛ مبدا «ساریجلو»، مقصد «عراق» و «ارمنستان»


شهرت روستای «کوله پشتی» از مهاجرت معکوس به روستا و همت اهالی نشأت می گیرد از دوخت و دوز انواع کیف به ویژه کوله پشتی در کارگاه های خانگی؛ زیر پوست این روستا و خانه های قدیمی و کاهگلی چرخ تولید می چرخد، - خبرگزاری فارس- همدان؛ یک گوشه ای از ایران ما پشت کوه های بلند و تپه های ماهوری، روستایی به مساحت 3 هزار هکتار و جمعیت 780 نفر بین روستاهای استان و حتی کشور زبانزد شده است.

شهرت روستای کوله پشتی از مهاجرت معکوس به روستا و همت اهالی نشأت می گیرد؛ گویی روستاییان زنگ مهاجرت معکوس را نواختند و امروز سخت مشغول کار هستند.

 نه اینکه فکر کنید مثل خیلی از روستاهای کشور همه اهالی، دامداری و کشاورزی می کنند نه! شغل اهالی این روستا در گذشته کشاورزی و باغداری بوده اما حالا به دلیل خشکسالی و کمبود آب به پشتیبانی یکدیگر آستین همت بالا زدند و کار و اشتغال را به روستا دعوت کردند.

روستای کوله پشتی از روستاهای دهستان خرقان است که در فاصله 45 کیلومتری از رزن قرار دارد؛ روستایی که به علت وسعت آن و افزایش داد و ستد تجاری در گذشته؛ معین آباد نام داشت و با گذر زمان و همت اهالی به روستای کوله پشتی معروف شده است.

هر چند در نقشه و دفتر و دستک نام روستا ساریجلو است اما بین اهالی و بازاریان تهران حتی کشورهای همسایه اینجا را به نام روستای کوله پشتی می شناسند؛


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر کوله پشتی ها؛ مبدا «ساریجلو»، مقصد «عراق» و «ارمنستان»

سفر کوله پشتی ها؛ مبدا «ساریجلو»، مقصد «عراق» و «ارمنستان»