مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 19:222022-02-20اقتصادي

سفر کوله پشتی ها؛ مبدا «ساریجلو»، مقصد «عراق» و «ارمنستان»


خبرگزاری فارس- همدان؛ یک گوشه ای از ایران ما پشت کوه های بلند و تپه های ماهوری، روستایی به مساحت 3 هزار هکتار و جمعیت 780 نفر بین روستاهای استان و حتی کشور زبانزد شده است.

شهرت روستای کوله پشتی از مهاجرت معکوس به روستا و همت اهالی نشأت می گیرد؛ گویی روستاییان زنگ مهاجرت معکوس را نواختند و امروز سخت مشغول کار هستند.

 نه اینکه فکر کنید مثل خیلی از روستاهای کشور همه اهالی، دامداری و کشاورزی می کنند نه! شغل اهالی این روستا در گذشته کشاورزی و باغداری بوده اما حالا به دلیل خشکسالی و کمبود آب به پشتیبانی یکدیگر آستین همت بالا زدند و کار و اشتغال را به روستا دعوت کردند.

روستای کوله پشتی از روستاهای دهستان خرقان است که در فاصله 45 کیلومتری از رزن قرار دارد؛ روستایی که به علت وسعت آن و افزایش داد و ستد تجاری در گذشته؛ معین آباد نام داشت و با گذر زمان و همت اهالی به روستای کوله پشتی معروف شده است.

هر چند در نقشه و دفتر و دستک نام روستا ساریجلو است اما بین اهالی و بازاریان تهران حتی کشورهای همسایه اینجا را به نام روستای کوله پشتی می شناسند؛ قصه شهرت این روستا دوخت و دوز انواع کیف به ویژه کوله پشتی است.

برای روایت آنچه در روستا می گذرد به جاده زدیم، راه طولانی بود بالاخره این روستا جزو مناطق دوردست به مرکز شهرستان رزن محسوب می شود البته اگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر کوله پشتی ها؛ مبدا «ساریجلو»، مقصد «عراق» و «ارمنستان»

سفر کوله پشتی ها؛ مبدا «ساریجلو»، مقصد «عراق» و «ارمنستان»