مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 21:472022-02-20اقتصادي

میزان مراودات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان بسیار پایین است


نائب رییس اتاق تبریز، مشکلات مرتبط با اخذ ویزا برای فعالان اقتصادی ایرانی را از مشکلاتی برشمرد که باید در کوتاه ترین زمان ممکن حل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، عباس کمالی در دیدار با سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در محل اتاق تبریز با اشاره به جایگاه آذربایجان شرقی به عنوان قطب صنعتی ایران اظهار کرد: میزان مراودات تجاری بین دو کشور بسیار پایین است که با توجه به ظرفیت های هر دو کشور باید نسبت به تقویت این ارتباطات تجاری اقدام شود.

نائب رییس اتاق تبریز، تعرفه های بالا برای کالاهای ایرانی صادر شده به جمهوری آذربایجان را از دیگر مشکلات موجود عنوان کرد و گفت: مشکلات موجود برای کامیون های ترانزیت به روسیه از طریق خاک جمهوری آذربایجان و وجود صف های طولانی و زمان بر بودن آن از دیگر دغدغه های جدی است.

وی همچنین مشکلات مرتبط با اخذ ویزا برای فعالان اقتصادی ایرانی را از مشکلاتی برشمرد که باید در کوتاه ترین زمان ممکن حل شوند.

اهمیت ترانزیت در مناسبات اقتصادی ایران و آذربایجان رضا کامی، عضو هیات رییسه اتاق تبریز نیز در این دیدار با ابراز تاسف از سطح پایین مراودات تجاری بین دو کشور، بر اهمیت مساله ترانزیت در مناسبت اقتصادی ایران و آذربایجان تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان مراودات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان بسیار پایین است

میزان مراودات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان بسیار پایین است