مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 01:072022-02-20اقتصادي

بررسی گرفتگی رگ های خونی با دستگاه تصویربرداری لیزری/پایش آتش قبل از شعله ور شدن


گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان دستگاه تصویربرداری لیزری را به بازار معرفی کردند که علاوه بر کاربردهای زیستی و بیولوژیکی برای صنایع غذایی و همچنین پایش آتش سوزی کاربرد دارد.

- گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان دستگاه تصویربرداری لیزری را به بازار معرفی کردند که علاوه بر کاربردهای زیستی و بیولوژیکی برای صنایع غذایی و همچنین پایش آتش سوزی کاربرد دارد.

امیر اسداللهی از محققان این طرح در گفت وگو با ایسنا گفت: سیستمی که ما طراحی کردیم، سیستم تصویربرداری اسپکل لیزری است که در کاربردهای بیولوژیکی، برای بررسی جریان خون استفاده می شود.

وی مهمترین کاربرد این سیستم را در اتاق عمل دانست و اظهار کرد: این دستگاه برای بررسی گرفتگی رگ ها از طریق بررسی حرکت گلبول های قرمز مورد استفاده قرار می‎گیرد.

اسداللهی، مطالعات بررسی بهبود زخم، سوختگی و بررسی شبکیه چشم را از دیگر کاربردهای بیولوژیکی سیستم تصویربرداری اسپکل لیزری نام برد و اضافه کرد: این سیستم علاوه بر کاربردهای بیولوژی دارای کاربردهایی در صنایع غذایی است که از جمله آن می توان به بررسی فاسد شدن میوه ها و غذاها اشاره کرد.

این محقق با اشاره به کاربردهای این سیستم در حوزه های صنعتی، توضیح داد: این سیستم همچنین برای تشخیص آتش سوزی قبل از آنکه شعله آتش زیاد شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی گرفتگی رگ های خونی با دستگاه تصویربرداری لیزری/پایش آتش قبل از شعله ور شدن

بررسی گرفتگی رگ های خونی با دستگاه تصویربرداری لیزری/پایش آتش قبل از شعله ور شدن