مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 08:122022-02-21اقتصادي

تهدید معیشت کشاورزان خوزستانی با کشت برنج در بحران فعلی آب


کارشناسان معتقدند کمبود منابع آب در سد کرخه و ضرر کشاورزان خوزستانی که کشت پاییزه را در دستور کار خود قرارداده بودند، نتیجه کشت تابستانه شلتوک در این استان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تابستان سال گذشته، کشت گسترده برنج در حوضه آبریز کرخه شرایط دشواری را برای معیشت مردم و به خصوص کشاورزان منطقه ایجاد کرد.

میزان بارش های سال آبی گذشته بسیار کمتر از میزان نرمال بود و بسیاری از نهادهای متولی بخش آب در خوزستان، هشدارهای بسیاری در این حوزه صادر کرده بودند، بر همین اساس خروجی سد کرخه در سال گذشته با توجه به شرایط به گونه ای تعیین شده بود تا امکان عبور از شرایط خشکسالیِ به وجود آمده، با حداقل احتمال وقوع بحران به وجود بیاید.

بنا بر اظهارات یک منبع آگاه در سازمان آب و برق خوزستان، این سازمان با اطلاع از پیش بینی های هواشناسی و مدل های پیشرفته مدیریت منابع آب در تابستان سال گذشته، در سد کرخه خروجی با در نظر گرفتن ریسک کاهش بارندگی فصل پاییز خروجی سد را بین 75 تا 80 متر مکعب در ثانیه تنظیم کرده بود.

اما روند بررسی مستندات میزان خروجی آب سد کرخه بیان کننده آن است که با وجود مستندات و راهکارهای کارشناسی ارائه شده در مواجهه با خشکسالی بی سابقه در خوزستان، میزان خروجی آب سدهای این استان هیچ تطبیقی با مستندات کارشنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید معیشت کشاورزان خوزستانی با کشت برنج در بحران فعلی آب

تهدید معیشت کشاورزان خوزستانی با کشت برنج در بحران فعلی آب