مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 08:572022-02-21سياسي

دنیا به سمت بهره گیری از فناوری های جدیدتر هسته ای پیش می رود


رییس کمیته هسته ای مجلس نهم، با بیان اینکه دنیا به سمت بهره گیری از فناوری های جدیدتر هسته ای پیش می رود، گفت: با فناوری جوش هسته ای امکان بهره گیری از آب اقیانوس ها به عنوان سوخت وجود دارد.

- ابراهیم کارخانه ای نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت دانش هسته ای برای آینده کشور و حساسیت قدرت های جهانی بر روی این دانش اظهار داشت: هر کشوری بخواهد عزت و استقلال خود را در معادلات جهانی حفظ کند، باید از قدرت علمی برخوردار باشد و هر کشوری که قدرت علمی بیشتری داشته باشد، قدرت چانه زنی بیشتری در حوزه های اقتصادی، سیاسی، نظامی و دیپلماتیک خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر آمریکا امروز خودش را ابرقدرت جهانی می داند، علتش قدرت علمی این کشور است که به واسطه این قدرت علمی به خود اجازه می دهد، در جهان بر دیگران سیطره داشته باشد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یک کشور تأثیرگذار در معادلات منطقه ای است و یکی از عوامل تأثیرگذاری آن نیز، پیشرفت های علمی و دفاعی ماست؛ به گونه ای که اگر از قدرت کافی در عرصه های دفاعی و جنگ الکترونیک یا حوزه های مختلف علمی برخوردار نبودیم، بدون تعارف دشمنان تا الان بخش های مختلف زیرسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دنیا به سمت بهره گیری از فناوری های جدیدتر هسته ای پیش می رود

دنیا به سمت بهره گیری از فناوری های جدیدتر هسته ای پیش می رود