مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 09:372022-02-21اقتصادي

پیش بینی تولید یک میلیون تن گندم در کردستان


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش بینی تولید گندم در سال زراعی جاری بیش از یک میلیون تن است و انتظار خرید 870 هزار تن گندم مازاد بر نیاز را داریم.

- به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان محمد صالح احمدی در جلسه ستاد زراعت استان کردستان اظهار کرد: در سال زراعی گذشته 605 هزار و 500 هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم رفت که در مجموع 516 هزار و 784 تن گندم تولید و در مجموع 280 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شد.

وی تصریح کرد: برنامه ابلاغی و اجرایی گندم استان کردستان در سال زراعی جاری 582 هزار هکتار است که تا اکنون 594 هزار هکتار کشت شده است.

احمدی افزود: پیش بینی تولید گندم در سال زراعی جاری بیش از یک میلیون تن است که انتظار خرید 870 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان را داریم.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع 62 هزار و 600 هکتار کم خاک ورزی و نزدیک به 13 هزار هکتار کشت مستقیم گندم در بحث کشاورزی حفاظتی استان انجام گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان با تأکید بر مصرف بذور گواهی شده گندم در استان اذعان کرد: در کشت های پاییزه امسال مجموع مصرف بذور رسمی در طبقات مختلف 10 هزار و 690 تن و مصرف بذور خود مصرفی بوجاری و ضدعفونی شده کشاورزان هم 86 هزارو 985 تن بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید یک میلیون تن گندم در کردستان

پیش بینی تولید یک میلیون تن گندم در کردستان