مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 10:022022-02-21اقتصادي

اکتان بنزین چیست و چه تاثیری بر عملکرد ماشین دارد؟


اکتان بنزین یا به عبارتی عدد اکتان را با نام اختصاری ON نمایش می دهند و در واقع نشان دهنده توانایی سوخت مورد نظر در زمان احتراق در سیلندر را نشان می دهد.

- در واقع هر چقدر که این عدد بیشتر و یا بالاتر باشد، نشان دهنده تحمل بیشتر سوخت در برابر فشار خواهد بود و بهتر است در موتورهای بنزینی از سوختی با عدد اکتان بالا استفاده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا بنابر اعلام کارنوما، در کشور ما دو بنزین معمولی و سوپر مورد استفاده می باشد که بنزین سوپر عدد اکتان بالاتری(95) دارد.

عدد اکتان بنزین یورو 4 برابر با 91 می باشد.

اکتان چیست؟ برای آشنایی بیشتر در رابطه با اکتان بنزین باید گفت که در واقع ترکیب شیمیایی به عنوان یک کربوهیدرات است که ترکیبات و ساختار آن به گونه ای می باشد که با زنجیره بلند بوده و قدرت کوبش بالایی دارد و ارزیابی آن در محیط آزمایشگاهی و توسط دستگاه های خاص صورت می گیرد.

شاخص عدد اکتان در ترکیب بنزین به عنوان سوخت خودروها بسیار با اهمیت خواهد بود.

از آنجایی که پالایشگاه ها به طور معمول بیشتر از یک درجه بنزین تولید می کنند، تفاوت اصلی مابین آنها می تواند در میزان و کیفیت ضد ضربه بودن آنها باشد.

اندازه گیری عدد اکتان به منظور اندازه گیری این عدد آن را با مواد و سوخت مورد نظر مخلوط کرده و سپس در یک موتور آن را مورد آزمایش قرار می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکتان بنزین چیست و چه تاثیری بر عملکرد ماشین دارد؟

اکتان بنزین چیست و چه تاثیری بر عملکرد ماشین دارد؟