مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 11:222022-02-21اقتصادي

بررسی تحولات بازار نفت از افزایش صادرات ایران تا تنش های روسیه و اوکراین


طی یک هفته گذشته بازار نفت فراز و فرودهای بسیاری به خود دیده که سبب افزایش قیمت این کالای اساسی به مرز 97 دلار و به دنبال آن بالا رفتن قیمت نفت اوپک به بالای 95 دلار شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، مدتی است که بازار جهانی نفت دستخوش کمبود عرضه، سرمای شدید، طوفان های آمریکا و کاهش ذخایر نفت این کشور تا تنش های میان روسیه و اوکراین و شیطنت های آمریکا،افزایش صادرات نفت ایران و عدم توانایی برخی از کشورهای عضو اوپک پلاس برای تولید بیشتر نفت بوده است.

اما در نهایت، نتیجه این رخدادها و نوسانات این بوده است که نفت در جهان همچنان بالای 93 دلار معامله می شود؛ نکته حائز اهمیت این است که به دنبال افزایش قیمت نفت در جهان، سبد نفتی اوپک نیز رشد قیمتی چشمگیری داشته به طوریکه از 7 بهمن (27 ژانویه) وارد کانال 90 دلاری شده است و پی در پی، رقم های جدیدی در ثبت رکوردهای بالاترین قیمت در 8 سال گذشته ثبت می کند.

* قیمت نفت اوپک همچنان در بالاترین رقم 8 سال گذشته وب سایت سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک در آخرین به روز رسانی خود اعلام کرد: هر بشکه سبد نفتی اوپک روز پنج شنبه (28 بهمن) با 1.

29 دلار کاهش 94.

03 دلار فروخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی تحولات بازار نفت از افزایش صادرات ایران تا تنش های روسیه و اوکراین

بررسی تحولات بازار نفت از افزایش صادرات ایران تا تنش های روسیه و اوکراین